fredag 12. mars 2010

Hyttekos, DET er noe vi lengter etter og skal prøve å realisere i løpet av 2010!!


Vinteren har vært en skikkelig vinter og innhentet masse minner fra gammel barndom...hyttekos. Familiehytten er imidlertid solgt, dessuten var den for langt unna til å at min familie kunne få nytte av den.

Vi drømmer om ei hytte ikke så langt unna.. 30 min kjøretid, oppå Hedmark-fjellet, høyt nok til at vi går på ski blant dvergbjørk og litt slette vidder, og moderene nok til at det er et lite alpinanlegg på området, Budor... det er Drømmen...


Vi har det travelt...som mange andre barnefamilier, og vi vil at hytta skal komme opp kjapt. Vi startet med laftetanker, hogge tømmer i skogen til faren min, tørke, lafte, sette opp, tørke, lafte igjen, tørke...så sette inn vinduer etc... en laaang prosess, som vi ikke har tålmodighet til!


Vi har snusa på Saltdalshytta en stund, men ikke hvilken. Det er en hytte basert på elementer med hele vegger, som gjør det mulig å sette opp hytta i løpet av sommeren og høsten frem mot jul...og da kanskje kunne tilbringe julen der oppe i år!


Vi har endt på Villmarkserien... fordi jeg synes en fjellhytte, skal se ut som en fjellhytte.. ikke en hytte ved sjøen med store vinduer..som trekker myye varme i Hedmark-innenlands-kulden.


Hytten vi synes blir best for vårt bruk, er 982A, avbildet over.
Så nå har jeg begynt med budsjettet... og innhente priser anbud etc, for tomten er reservert, på Budor Nord, Hyttefelt K
Spennende... ting kan ikke skje fort nok!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar